هیق

هیق نام روستای پدری ماست. اگرچه سالهاست که دیگر در آن روستا زندگی نمی‌کنیم، اما «هیق» برای ما نماد ریشه‌ها و اصالت‌هاست. این «ریشه‌ها» و «اصالت‌ها» دقیقا آن چیزی است که در این صفحه عالم مجاز در پی آنیم...

هیق

هیق نام روستای پدری ماست. اگرچه سالهاست که دیگر در آن روستا زندگی نمی‌کنیم، اما «هیق» برای ما نماد ریشه‌ها و اصالت‌هاست. این «ریشه‌ها» و «اصالت‌ها» دقیقا آن چیزی است که در این صفحه عالم مجاز در پی آنیم...

ما و مهدویت

چهارشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۳۵ ب.ظ

صفویه کارهای خوب و بد فراوانی انجام داد اما کاری که نمی توان بر صفوی ها بخشید انحرافی بود که در مفهوم تبری ایجاد کردند. شیعه که در این دوره از حالت اپوزیسیون به یک پوزیسیون سیاسی وارد شد متوجه شد که تبری در معنای قدیم آن یعنی برائت از هر ظلم و جور و ایستادن و سر به ناآرامی گذاشتن در برابر هر نااهل، دیگر پاسخگوی شرایط حاضر نیست و مصالح نظام اقتضا میکند که سکوت کنیم. برای همین تبری تقلیل پیدا کرد به فحش و بد و بیراه به یکی دو نفر تاریخی که استخوانهایشان هم پوسیده است.
ما هم به عنوان فرزندان خلف آنها علاوه بر آن که همین خط را ادامه دادیم انحراف دیگری را هم در بحث تولی به وجود آوردم. تولی بر هر که در برابر ظلم بایستد را به محبت نیم بند و مصنوعی در مورد کسانی که تنها معتقد به عدم تکتف و قایل به جهر در صلاه هستند خلاصه کردیم. البته همین محبت مصنوعی الان با نفحات نحس حضرات ملی گرایان کور در حال زایل شدن است.
همین مساله در موضوع مهدویت نیز شمول و جریان دارد.


نیمه شعبان باید روز میثاق تمام مستضعفان و مظلومان و آزادیخواهان می بود، روزی که همه علیه ظلم و ظلم پذیری دست به کار شوند، ‌روزی که باید شانه ها و دستها و پاهای تاول زده باید به فکر گرفتن انتقام خود از اراذل هستی می افتادند، روزی که باید کارگران برای حقوق از دست رفته شان که در جیب سرمایه داران خون خوار مانده است دست به اعتصاب و قیام میزدند، روزی که تمام فرزندان یتیم جنگ دست به راهپیمایی های جهانی برای ایجاد جبهه ای انسانی علیه جنگ میکردند، روزی که تمام بی سواد ماندگان جهان برای اعتراض به محرومیت خود قلم در دست قیام میکردند، روزی که باید کم فروشان و محتکران و رباخواران بر خود می لرزیدند، روزی که باید در آن دادگاه های رشوه گیری برگزار شده و انتقام خون دل های مردانی که آزادمرد ماندند و رشوه به سگان لئیم ادارات ندادند گرفته میشد و ...
اما نیمه شعبان برای ما شد یک شعر ببوسم خاک پاک جمکران را...
همچنان که صفویان مسئولند در برابر انحرافی که در تشیع ایجاد کردند ، طوری که هر رباخوار و رشوه گیری اجازه تباکی و سفره خیرات باز کردن برای حسین را پیدا کرد من و ما نیز مسئولیم در برابر انحرافی که در مهدویت ایجاد کرده ایم!
....
آیا در همه این سالها آیا از منبری و تریبونی در روز عاشورا یا روز نیمه شعبان شنیده اید که در قدح ظلم بر مردم و مدح
رسیدگی به مظلومان حرفی زده شده باشد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۵
مسعود صدرمحمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی