هیق

هیق نام روستای پدری ماست. اگرچه سالهاست که دیگر در آن روستا زندگی نمی‌کنیم، اما «هیق» برای ما نماد ریشه‌ها و اصالت‌هاست. این «ریشه‌ها» و «اصالت‌ها» دقیقا آن چیزی است که در این صفحه عالم مجاز در پی آنیم...

هیق

هیق نام روستای پدری ماست. اگرچه سالهاست که دیگر در آن روستا زندگی نمی‌کنیم، اما «هیق» برای ما نماد ریشه‌ها و اصالت‌هاست. این «ریشه‌ها» و «اصالت‌ها» دقیقا آن چیزی است که در این صفحه عالم مجاز در پی آنیم...

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

صفویه کارهای خوب و بد فراوانی انجام داد اما کاری که نمی توان بر صفوی ها بخشید انحرافی بود که در مفهوم تبری ایجاد کردند. شیعه که در این دوره از حالت اپوزیسیون به یک پوزیسیون سیاسی وارد شد متوجه شد که تبری در معنای قدیم آن یعنی برائت از هر ظلم و جور و ایستادن و سر به ناآرامی گذاشتن در برابر هر نااهل، دیگر پاسخگوی شرایط حاضر نیست و مصالح نظام اقتضا میکند که سکوت کنیم. برای همین تبری تقلیل پیدا کرد به فحش و بد و بیراه به یکی دو نفر تاریخی که استخوانهایشان هم پوسیده است.
ما هم به عنوان فرزندان خلف آنها علاوه بر آن که همین خط را ادامه دادیم انحراف دیگری را هم در بحث تولی به وجود آوردم. تولی بر هر که در برابر ظلم بایستد را به محبت نیم بند و مصنوعی در مورد کسانی که تنها معتقد به عدم تکتف و قایل به جهر در صلاه هستند خلاصه کردیم. البته همین محبت مصنوعی الان با نفحات نحس حضرات ملی گرایان کور در حال زایل شدن است.
همین مساله در موضوع مهدویت نیز شمول و جریان دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۵
مسعود صدرمحمدی

دیروز عملا بن علی ییلدیریم به عنوان دبیرکل حزب عدالت و توسعه انتخاب شد و تشکیل دولت نیز بر عهده او قرار خواهد گرفت.

اگرچه الان که دارم این پست را میگذارم مجلس ترکیه در آستانه رای گیری در مورد یکی از پرحاشیه ترین طرح های سیاسی چند سال اخیر است که در صورت تصویب آن مصونیت سیاسی تعداد قابل توجهی از نمایندگان لغو خواهد شد و اگر تصویب نشود باز هم اصطکاکات سیاسی و رودررویی سنگین بین احزاب ادامه خواهد داشت اما باید ادعا کنیم که دیگر دوره مباحث سیاسی در ترکیه تمام شده است و موج جدیدی از نهضت خدمات رسانی به مردم و خصوصا محرومین تا چند هفته دیگر آغاز خواهد شد.
بسیاری از افراد انتخاب ییلیدیرم را در پس زمینه سیاسی مورد توجه قرار میدهند و سعی میکنند نزدیکی قریب به دو دهه ای ییلدیریم به اردوغان را مورد توجه قراردهند اما وقتی از سابقه کاری ییلیدیرم و فعالیت هایی که تا کنون انجام داده است مطلع باشیم متوجه خواهیم شد که بر سر کار آوردن او در این مقطع زمانی و سپردن سکان کشور به او نشان از برنامه های خاص اردوغان برای ترکیه دارد.
ییلدیریم سالها در عرصه راه و شهرسازی و ترابری فعالیت کرده است. او بیش از 18 هزار کیلومتر جاده، 30 فرودگاه، دهها پل و تونل بزرگ که همگی جز طرح های ملی و ماندگار در تاریخ ترکیه است را در کارنامه خود دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۳۳
مسعود صدرمحمدی